Kreativ helg

Helgen som var gick i kreativitetens och ätandets tecken.

Lilleman som är pigg och alert igen fick för sig att han skulle snickra en pall så det var bara för maken att plocka fram material. Han var väldigt noggrann och satt länge och skissade först.
Sen sågades det och spikades i dagarna två!




Lite glasspaus behövdes också i värmen!
(vid nya bordet i pergolan som maken tillverkat. Så himla stabilt och fint!)



Till slut blev den klar och en stolt kille poserar!



Dessutom har vi ätit! Massor!
Maken startar varje helg med att baka surdegsbröd. 
Jag har försökt att dra ned på kolhydrater men det är ju stört omöjligt då det testas nya bröd stup i kvarten som jag ju måste smaka fniss...




Här på Österlen finns det ju till vår glädje ett stort antal gårdsbutiker och bönder som säljer högklassiga råvaror!
Vi har turen att ha både de som har får och kor i klassen, så vi kan köpa kött från deras gårdar.
Ingelsta kalkon är en annan favorit!
I söndags gjorde vi två olika korvar, en av lamm och en av kalkon. Väldans gott att grilla!







Jag hittade en plätt där jag faktiskt kunde gräva en bit ned i jorden för att anlägga en ny liten rabatt för de växter jag måste flytta och dela.
(gångplattorna ska förstås grävas ned)



En promenad vid havet hann vi också med  och så såg jag att rosorna börjat blomma, ett sommartecken om något!




Ha det gott!





 


Kommentarer
Postat av: gittan

Vilken "god" helg i dubbel bemärkelse. Ingelsta kalkon tillhör mina favoriter. När vi passerar förbi äter vi alltid middag där. Att de sen har butik i Lund också gör ju inte saken sämre =) Egen korv har jag aldrig gjort, lite underligt egentligen med tanke på att både makens och mina morföräldrar var bönder. Är det svårt?



Vilken tur att du hittade en plats för dina växter. Hos mig finns det utrymme för plantering sålänge det finns gräsmatta att gräva bort - kanske något att ta efter "skrattar" Ha en fin vecka / Kram gittan

2011-05-25 @ 11:16:27
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Kikade in i morse och läste om dina två kreativa och duktiga grabbar (vet att du t.o.m har tre;)Hann inte kommentera då utan har haft bilden på näthinnan av den yngre som snickrat så fint, man ser verkligen hur fokuserad han är och hur gott han har det, man känner igen känslan man har när kreativiteten är på topp!:) Är så glad över att han mår bra nu!! Hälsa J från mig också, det var ett tag sedan jag var inne på hennes blogg, jag tänker på henne!



Ja, ska jag flytta någon mer gång i mitt liv, så får det bli till Skåne, fantastiskt fint!! Får man en lika fin trädgård som ni har på köpet då kanske...?;)



Jo men visst finns det kort kvar! Maila din adress så skickar jag dem till dig!

STOR KRAM

2011-05-25 @ 12:57:13
URL: http://milla-andante.bloglovin.com
Postat av: Min plats i solen

Hej Camilla!



Vilken fantastisk helg! Precis så där underbar som helger ska vara. :)



Härligt att se din sons kreativitet blomstra på det viset och viken fin pall det blev. :)



Jag och din make delar kärleken till surdegsbak. Det inte bara smakar ljuvligt gott det är också något meditativt med allt knådande, vändande och bakande. :)



Underbara, underbara bilder vännen! Det är verkligen en fantastisk tid just nu och ni har det så fint.



Ta hand om dig!



Stor Kram

2011-05-25 @ 22:37:43
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Suck... vi har 7,2 grader och det är så pissigt ute...

Yur du har det bra i allafall;-)

Allt ser bara så underbart ut, ja...förutom korven då...:-P Fortsätt leva och njuta!

Kramar

2011-05-28 @ 10:14:41
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0