Och så kom vintern på besök igen!

Tur att jag grävde upp lavendeln! Igår var det 6 plusgrader mest hela dagen, sen på eftermiddagen började det regna. I ett nafs blev det kallare och regnet förvandlades till snö! BLÄÄÄÄ!!!!  Jaja, som tur var kom det bara ca en centimeter så man ska väl inte klaga.
Nu blir det dock en solig lördag, så jag drog med maken på en promenad i morse.
marken som varit helt grön är nu vit.



Kan bli rätt så grafiskt vackert med snö!



Våren syns ändå här och var!



Nu ska vi röja undan lite innan vi sticker iväg igen. Lilleman ska på kalas och vi är några föräldrar som ska träffas och svamla under tiden. Ikväll blir det vin , paj och ostbricka hos en väninna då vi ska se på Sex and the city 2 och ha "tjejsnack", trevligt! Blir nog mer snack än film kan jag tänka mig...
Ha en trevlig lördag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: gittan

Hrm.. nej snön var inget skoj men snar tär vintern över på riktigt =) Vilket stort och fint apträd på bilden! Står det i er trädgård? Här hemma blir det ensam kväll för maken och mig (minns inte när vi hade det senast) så vi hyrde en film med hem efter vår eftermiddag i Köpenhamn; I rymden finns inga känslor. Hoppas den är lika rolig som på trailern. Hoppas ni fick en trevlig kväll / Kram gittan

2011-02-12 @ 18:57:44
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: milla - andante

Kikar in lite snabbt innan välbehövlig sömn och säger välkommen tillbaka!!!! Jag har saknat dig här! Blev glad för dina ord om än ledsen för J:s skull... jag svarar dig imorgon!



KRAM

2011-02-13 @ 00:18:07
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Kinna Haga Skillinge

Tack för besök på bloggen och tack för underbar rapportering om vad som händer nere på sydliga nejder. Det blev jag väldigt glad för då jag själv inte kan åka ner och fota och njuta.

2011-02-14 @ 08:14:02
URL: http://www.hagaskillinge.se
Postat av: Ingmarie

Ja inte vet jag vart våren är men sannerligen INTE på Österlen!Men det kunde ju vara värre...kanske?

Tror inte jag varit med om värre vinter någonsin!



...Spanien nästa!...Ska bara ta rätt lott!



Ha det gött!

2011-02-15 @ 07:19:39
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Erika

Oh, vad skönt att höra från dig igen och att du har det bra. Har lovat mig själv en tur till Simrishamn till våren för att hälsa på dig. Skulle vara så kul!

Ha en skön helg, kramar från Erika

2011-02-18 @ 16:21:11
URL: http://villalilja1.blogspot.com/
Postat av: Marina

VÄldigt tråkigt att höra att dotterns ryggoperation inte blev riktigt som tänkt. Visst är det jobbigt när ens barn inte mår bra och man inte kan byta med dem.

Finns det chanser att hon blir helt bra? Har hon gått ut skolan? MInns inte riktigt hur gammal du skrev att hon är. Övre tonåren???



Kram!

2011-02-19 @ 17:03:14
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Jag är en liten eftertänksam tant...så det tar lite tid!

Men bättre sent än aldrig.



Kramen

2011-02-19 @ 19:30:43
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hallå vännen!

Trodde du gått helt i ide;-P Nog är det typiskt att du ska flytta ner och förstöra vintern för alla skåningar Hi hi;-P

Skämt åtsido, jag är så djuriskt less på kylan nu att jag vet inte vad. Kan stå ut med snön känns det som men kylan!!! Värken tar död på mig!

Hoppas vi får en härlig vår och VARM sommar! Med tänke på hur härligt ni trots allt verkar ha så tror jag att det blir flyget nästa ner till dig;-P

Hoppas det blir någon ordning för J så hon slipper all värk. Är det något mer inplanerat för henne?

Massor av kramar till er alla och jag hoppas du får njuta av en tidig vår i år.

KRAM!

2011-02-22 @ 12:24:25
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Åhh Milla, vad glad jag blir av att ha dig tillbaka i bloggvärlden igen! :) Du har varit otroligt saknad ska du veta. Tack för den fina kommentaren hos mig som gjorde mig så glad och på gott humör. :)



Men vad ledsamt att höra att dotterns ryggoperation blev misslyckad och att hon till och med är sämre nu. Jag känner för henne och er allihop. Jag vet ju hur mycket ni alla hade hoppats på den här operationen. Vad händer nu? Kommer det att bli en ny operation?



Även trist med en massa sjukdomar men kanske inte så konstigt med tanke på att ni alla har genomgått en tuff period. Då har ju de olika bakterierna och virusen en tendens att attackera. Men jag hoppas att ni mår bättre nu?



Ja, ett tag såg det så lovande ut här nere i Skåne med vårtecken överallt, tö och vårvindar. Men då slog vintern till igen och sedan dess har den kämpat sig kvar med näbbar och klor. Jag börjar bli vansinnigt trött på kyla och starka vindar nu. Nu vill jag ha tillbaka våren igen och kunna ge mig ut i trädgården. Kroppen skriker efter det. Men just nu verkar det som den får fortsätta att skrika ett tag till.



Ta hand om varandra och blogga när du har tid och lust Milla, vi läsare finns kvar. :)



Kram på dig fina du

2011-02-28 @ 15:27:48
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Erika

Längtar efter våren och lite värme!!

Jag har utmanat dig - gå in och kika hos mig.

Kram Erika

2011-03-17 @ 09:27:21
URL: http://villalilja1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0