Skördetid

Måste visa några bilder från fina vännen Ninnis härliga trädgård!
Hon säljer goda ekologiska grönsaker, och det är SÅÅ mysigt hos henne och hennes underbara familj!

De bor så himla vackert med havet i fond bland gröna kullar.
Det känns så lyxigt att promenera runt och plocka det man vill handla, mysigare "affär" går inte att tänka sig!
Grönsaker och frukt i massor!



















Hon gör dessutom världens godaste chutney som får stå och koka på vedspisen HELA DAGEN, japp, inga fjuttiga tjugo minuter här inte! GOOOOD!



Söta kissekatter springer omkring och busar. (fler än jag som ser vilken superfin LAMPSKÄRM som ligger här!) 



Nu ska vi iväg en snabbis på lördagsloppis, och sedan åker vi halva familjen till vänner i Båstad på kräftskiva, kul!
Ha en härlig helg!
Kramen från mig!


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Härliga bilder!

Ja, det var verekligen spec hos Ninni.Men SÅ frodigt var det inte när vi var där;-P Hälsa henne så mycket när ni ses. Ser hennes lökar är mycket kraftigare än mina... Måste göra om i trädgårdslandet. All lök är bara minisar:-( Brukar ju ha stora fina annars. Du vet jag älskar ju lök i alla former:-)

UNDERBAR bild på katten! Har hon många av ungarna kvar? Håller med om lampskärmen. Snygg som sjutton!

Ha en riktigt härlig dag.Själv är det fotboll som gäller här hela dagen, din favorit du vet;-P

Puss på dig!

2010-09-18 @ 10:22:28
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Lily



Det är rena paradiset hos din vän Ninni! Tänk att kunna runt så och plocka ihop det man vill handla. Det är livskvalité..



Åh, vilken söt katt och vilken jättefin lampskärm!



I morgon ska jag på bakluckeloppis i Lund. Har en del kvar som jag kan skilja mig ifrån ;-))

Känner jag mig själv rätt så slinker lite med hem också ;-))



Ha en fin lördag

Kram Lily

2010-09-18 @ 12:49:12
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hej Milla!



Jag hittade hit till din härliga blogg genom "Lilla Provence" och vad glad jag är för det. Hit kommer jag återvända ofta. :)



Helt underbara bilder på din väns härliga trädgård. :) Det är härliga skördetider just nu jag som själv har turen att ha en härlig köksträdgård att kunna välja och vraka ur just nu förstår din känsla av ren njutning. ;)



Ha en riktigt fin söndag och sköt om dig! :)

Kram Lotta

2010-09-19 @ 16:53:33
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0