loppisfynd

Lördagar innebär ofta loppisbesök. Jag är inte på jakt efter något särskilt, ofta blir det en film eller något liknande till yngste sonen, och ibland händer det att jag köper något jag inte alls har användning för egentligen, men som det bara lyser FYND om så jag kan inte låta bli...

Bilderna nedan visar innehållet i en låda med FYND enligt mig i alla fall.



En servis med 12 kaffekoppar, 6 små koppar, 10 fat, samt en liten gräddkanna.
De är inte ens det minsta kantstötta!





Svensk tillverkning, Karlskrona.



Så söt liten kanna



Också svensk, Rörstrand



En liten skål i pressglas följde också med..



Perfekt till flingsalt!



Och till sist en kopp i tunnaste porslin som får agera ljusstake.



Och vad gick lådan på då....
Jo, YNKA 20 KRONOR, det kallar jag FYND!!
Tur att det vissa kallar skräp kallar andra fynd..

Kopparna passar perfekt till kannan och sockerskålen jag hittade för 40 kr!



Lite annat smått och gott...

Den lilla sockertången följde med hem för en tia





En söt liten smörask med medföljande smörkniv för 15 kr.



Dessa små sötisar för en ynka femma



En tysktillverkad kaffekvarn med ställbar kvarn blev makens köp för 50 kr.



Vart jag ska förvara detta är dock en gåta....

kram

Kommentarer
Postat av: Lily

WOW! Det kallar jag fynd!!!!

Underbara och vackra saker!!

Gillar din "ljusstake"!

Makens fynd är helt otrolig, 50 kr..

Jisses!! Ja, det är tur att smaken är olika..skräp för vissa, oroliga skatter för andra :D

För du har ju hittat några otroliga skatter för 20kr, att sen de inte riktigt får plats är en annan femma, som man gärna tar ;-))

Jag har aldrig tur att hitta någon bra loppis..

Det är härligt att se att man fortfarande kan fynda iaf :D

Ha det gott

Kram Lily

2010-09-09 @ 06:01:20
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: gittan

Ojojoj, vilka fynd du gjorde där! Porslin är jag otroligt svag för... men det är bara att inse att skåpen är knökfulla redan och när ska man egentligen anv. alla olika serviser? Här på orten har vi en seconhand butik där man kan lämna in allt möjligt (och omöjligt) Där kan man verkligen fynda hela serviser för en spottstyver(tur att skåpen redan är fulla "hihi") Längtar tills på söndag, kanske hittar jag några "loppor" nere i dina trakter jag med =)

2010-09-09 @ 08:25:33
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Erika

Hej, vad roligt att du tittade in till mig. Jag har varit lika dålig på att uppdatera mig hos dig. Har varit mycket lite data tid i sommar, bara njutit av barnen och vädret. Ska iväg och fixa lite idag så tiden är lite knapp skriver mer snart. Skönt och se att du fortfarande trivs i vårt Skåneland.

Kramar Erika

2010-09-09 @ 09:43:27
URL: http://villalilja1.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, ja, det är ju det där med förvaring som gör att jag inte får handla så mycket "onödigt". ;) I helgen ska vi ta en riktig "rensa-skåpar-helg" för jag vill ha bort allt nu, längtar tills man kan öppna skåparna utan att riskera att man får nåt över sig...

Kramen, Maria

2010-09-09 @ 10:28:57
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hej vännen!

Tusen tack för senast!!!! Vilka underbara dagar vi hade. Gissa om vi saknade er sen i sommar. Å' gissa om jag längtar tillbaks ner till Skåne.... Faktiskt mer nu än just när vi kom hem. Så nästa gång får vi väl åka ner i augusti i stället;-)

Du gjorde ju fantastiska fynd i sommar. Kaffe servisen är helt underbar. Själv har jag inte smält än hur stora loppisar ni har där nere. Dessutom ångrar jag att jag inte köptre assistenten för 150 kr... Får betala mer för ny "plupp". Alltid lätt att vara efterklok.

Kan du inte lägga ut några bilder över hur trädgården ser ut nu? Du kan ju göra före och efter bilder. Redan i sommar var det ju en otrolig förändring.Blev ju suveränt med pergolan och vindruvorna.

Hälsa till alla trevliga kvinnor jag fick träffa på "tjejträffen". Å'jag är fortfarande helt kär i Kivik....

Massor av kramar till er alla!

puss ;-)

2010-09-09 @ 11:10:47
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Du kan förvara alltihop hos mig...!=O :)

Filka fina fynd!!! Och så fin header du har gjort, så härligt att du bloggar igen!!:)

Kram

2010-09-09 @ 19:54:41
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Vad kul att se att du bloggar igen! Du har varit saknad. :)

Vilka tokfina fynd du gjort och vilka priser! Galet billigt!

Vi var faktiskt ner till Skåne i juni. Vackert men otroligt blåsigt när vi var där. Vi var till Helsingborg, Malmö och Smygehuk.

Kul att se Skåne. Har inte gjort det sen jag var liten. :)

Ha en fin helg.

Kram

2010-09-10 @ 22:39:52
URL: http://kerstin365foto.blogspot.com
Postat av: lucke

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :D

2010-09-10 @ 23:17:40
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt fina saker du har fyndat :)

2010-09-10 @ 23:29:55
URL: http://sweetmemories.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0