Ledig nu? JA TACK!!

Åh vad jag önskar att man kunde vara helt ledig nu och bara ägna sig åt bär-frukt-nöt och svampplockning!!
Tänk, naturen är ju som ett enda stort skafferi nu!
Vi har egna vinbär och krusbär på vår lilla tomt, men jag vet inte hur det har gått till, vi har missat att plocka dem totalt..
Nu är ju allt övermoget och föga aptitretande, men som tur är så har vi snälla vänner här som inte hinner med att plocka allt själva...
Vinbären är övermogna hos dem med, MEN, på buskar som växer lite mer skuggigt går det fortfarande att skörda!
Jag har aldrig sett så mycket vinbär någonsin!!



och STORA!!



Björnbär finns i överflöd nu!!



Blir supergod sylt som maken kokar! MUMS!! (och dottern bidrar med finfina etiketter!)



Åhhh, jag var bara tvungen att fota goaste Lilleman i morse innan han åkte till skolan!
I dag ska de på utflykt igen! Den här gången ska de åka till en gammal gård där de ska vara med och bereda lin!
De skulle vara gammeldags klädda, gärna lite Emilstuk, och jag tycker Lilleman blev en riktig liten Emil (inte lika busig dock tack och lov...) Han och hans klasskompisar var så söta, tjejerna med långkjolar, hucklen och förkläden, och killarna med västar, skjortor och kepsar!
Ska bli spännande att höra hur han tycker dagen varit när han kommer hem!



Ha en riktigt bra dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, visst är det underbart hur mycket det finns av allt gott i naturen. Skulle oxå vilja va ledig å ha mer tid till allt...

Låter som en fin dag dom har planerat. :)

Kramen, Maria

2010-09-07 @ 13:42:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Visst är det härligt med just september här nere?

Värmen finns kvar tack vare havet långt in i oktober.Bären ska vi inte tala om,vem hinner med detta?fryser ner allt i stora påsar o ta fram när man känner för att göra sylt eller annat brukar jag göra....ibland!

Har du lust att kika förbi så ring före för vi letar hus åt goda vänner från Luleå o är borta ganska mycket på kvällarna!



PS Tyckte jag såg sonen en dag när jag var inne i Simrishamn...o då var kanske du i närheten,men inte kan jag ju ställa mig o skrika efter Milla på Österlen,då hade ni säkert skämts ögonen ur er!

Haa!



Kramen till dig min vän

2010-09-07 @ 15:13:04
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Marina

Ja, jag ahde gärna haft en veckas ledigt nu för att hinna njuta av underbara vädret och naturen nu.



Slutar tidigt på fredag så ajg får väl försöka ta chansen då.



Kram!

2010-09-07 @ 19:35:33
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

...Sv:Nästa gång så ska jag sjunga,det lovar jag!



Ha det

2010-09-08 @ 06:33:23
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: gittan

Jisses vilka bär! Tack för tipset om lådor. Det blir Kivik och kanske även Simrishamn på söndag =)

2010-09-08 @ 10:10:38
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Carin

Tävling i min blogg nu om du vill delta! ;)

2010-09-08 @ 19:58:56
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0