Bättre sent än aldrig....

Hmmm, jo jag lever...
Jag riktigt skäms när jag ser att ni skrivit att ni saknat mig....
Goaste svägerskan trodde inte jag skulle vinna en bloggaward med tanke på mina uppdateringar, fniss.
Det är bara att inse, jag är inte någon bloggare direkt, jag TÄNKER uppdatera ofta, men så kommer nåt emellan och så skjuter jag upp det!
Ni får helt enkelt stå ut med det om ni ändå vill kika in här då och då...
Jag lovar att jag ska ta mig i kragen och uppdatera oftare än så här i alla fall!

Ni är ju en del som undrar över hur det går för oss härnere i Skåneland, framförallt ni som jag vet har egna funderingar på att flytta ned.
Vi lyckades ju med konstsycket att pricka in kallaste vintern här på många år när vi kom hit!
Ja vad ska man säga...vi tycker att vintern varit helt ok!
Hade vintern varit så här i Flurkmark som vi flyttade från, så hade vi varit helt chockade över hur mild vintern varit! Vi sa en dag till varandra att är det här en "vargavinter", så måste ju en "normal" vinter vara underbar!
Visst blåser det mer än i norr, men det är SÅ mycket mildare!!!!
Det jobbigaste har varit allt som blir inställt och hur en del kör bil i snigelfart då vi tycker att det är helt normalt vinterföre på vägen!

Det känns att man bor här nu. Man springer på bekanta på affären, vi äter middagar med vänner OCH vi gnäller vi med över att en del snö ligger kvar, det är ju ändå 2 mars, HAHA!!!

Jul och nyårshelgerna körde vi upp till norr och umgicks och hade trevligt med släktingar och vänner där, supermysigt!!!!
Först bodde vi en vecka hos bästa storebror och svägerskan med familj och firade jul och nyår hos dem.
Vi åt en massa god mat och slöade och umgicks!
Vi sov över hos några kompisar med och så rännde vi runt en del och blev bortskämda med god mat och fika! (en fördel med att vi flyttat så långt, fniss..)




Hos första kompisarna vi sov hos blev det till att grilla oxfilé!
Jo, om ni kikar noga ser ni grillmästarna under carporten!
På morgonen dan därpå när vi vaknade hade det snöat drygt 40 cm!!! Mycket på en natt även i norr!


Några dagar senare var det dags för grillning igen hos andra kompisar!
Fram med spaden!



Efter en mysig vecka i Umeå med omnejd åkte vi vidare mot våra hemtrakter där vi har våra föräldrar och där vi är uppväxta.
155 mil från Simrishamn...
Där blev det skoterkörning förstås för maken och lilleman!
Då det var 25-30 grader kallt mest hela tiden höll jag mig inomhus...usch, jag hatar kyla!



Till och med jag som avskyr vintern tycker att utsikten från köksfönstret hos makens bror med familj är vacker!



En heldag/kväll var vi på hotellet som de driver och hade syskonträff på makens sida!
Vi hade hotellet för oss själva så vi lagade god mat och badade jacuzzi och bastade.
Lilleman busade runt med kusinerna och var hur nöjd som helst!



Han ville hjälpa till med allt möjligt, och nu säger han att han kanske ska driva ett hotell när han blir stor...



Efter ett par underbara veckor norröver var det dags att åka tillbaks till Skåne.
Sorgligt att lämna alla förstås!!!!
När vi kom till Simrishamn hade det mesta av snön som kom innan jul tinat bort, vilket jag tyckte var underbart!
MEN, underbart kan ju vara kort som alla vet....



Sen kom den ju tillbaks med råge, vintern alltså!



Hmmm, kolla in mitt bord med prylar som jag inte trodde skulle snöa över...
Efter ett riktigt blåsväder såg det ut så här!



Vissa dagar har varit riktigt vackra trots snön!
Stenshuvud i vinterskrud.



Fika på renskinn i solen, nästan som på fjället haha...
(om man bortser från havet som låg blåglittrande framför oss...)



Sedan en vecka tillbaks så har vi haft riktigt milt och nu töar det för fullt!
En hel del snö är fortfarande kvar, och nu är det -3 så nu stannar det nog av för ett tag.



Men det är vår!! I rabatter mot husväggar börjar det nu grönska för fullt och jag NJUTER!!!





Ett annat säkert vårtecken är att blomsterhandlarna ställer ut blommor utanför affärerna, och på torsdag bär det iväg på trädgårdsmässan i Malmö!



Ja det blir nog sommar i år med!
Ha det bra alla goa vänner!

(och hurra, äntligen är OS slut, nu kanske det går att ringa dig Bibbi fniss...)

Kommentarer
Postat av: gittan

Dig har det då inte gått någon nöd på =) Vilken otroligt vacker bild med de isisga stenarna! Annars föredrar jag ju att se dina vårtecken. Jag hatar också kyla! Brukar säga att om jag vore född längre norrut hade jag nog varit tvungen att "emigrera" (som ni ju gjorde) Mässan blir det på torsdag även för mig / gittan

2010-03-03 @ 10:00:17
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Äntligen ett livstecken!

Så himla trevligt att höra från dig,blev lite orolig!

Ja nu börjar det våras,vi har 10 PLUSGRADER på inner gården o det är ljuvligt åt både kropp o själ!



Allt gott till dig från Västanbäck

2010-03-03 @ 10:45:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej och välkommen tillbaka! :) Verkar som om ni trivs bra här nere "hos oss", men att vintern varit mild kan jag absolut inte hålla med om. Jag har aldrig, aldrig någonsin, sett så mycket snö på en gång! :D Men eftersom jag älskar snö ser jag gärna att den ligger kvar ett par månader till. ;) Må så gott. Kram.

2010-03-03 @ 14:32:40
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hihi jaa jag har nog kikat in ett antal gånger o undrat hur ni haft det:) Lika bra att första vintern blir såhär, ni är ju vana vid värre o sen kan det bara bli bättre! Vintern har varit och ÄR hemsk häruppe i år! Man blir inte lite avis att se lökväxter spricka upp ur jorden.... Här ligger dom väl 2 meter under snö....

Kram Cilla

2010-03-03 @ 20:07:48
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Tycker du att du är rolig nu va?!!!:P Visa vårblommor i mars. Fy är fortsätter det att snöstorma för fullt. Vi sa just när vi åkte förbi vägstumpen mellan byn och kvarna att kanske skolor och arbeten blir inställda i morgon...den har ju drevat igen;P Sen tänkte vi på er och skrattade. Hi hi;)

Ni ser ut att ha det bra i allafall. Huvudsaken det. Såg verkligen skönt ut i solen:)



Hälsa Andreas att Gerhard tycker han borde varit med i fredags. Han satt och grillade vindelrökt sidfläsk och drack whiskey uppe på grillplatsen med några andra gubbar.



Sköt om er och ha det riktigt gott. Vill gärna du försöker hinna med några fler inlägg.... Vill ju ha lite koll på dig;P och även alla vårtecken....



~*~KRAMAR~*~

2010-03-03 @ 21:25:03
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men vad kul att du äntligen hör av dig. Jag tänkte på dig senast igår och funderade över hur ni har det. Det har ju varit så kul att följa era vedermödor nere i Skåneland. :)

Ni ser ut att ha haft en bra vistelses här uppe i norr. Synd bara att det var så kallt. Du, det ser ljuvligt ut i rabatterna. Tänk vilken skillnad det är. Här ligger snön meterdjup. Det blåser kallt som tusan och snön har fallit idag med, även om det inte var så mycket. Men i morgon ska det visst bli sol, men kallt!!!

Hoppas att du kommer med inlägg lite oftare. Jag vill gärna se hur det utvecklas i rabatter och landskap.

Må så gott och sköt om dig.

2010-03-03 @ 21:50:43
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Åh! En uppdatering! Tjoho!

Det är ju inte klokt vilken skillnad mellan Skåne och här. Du skulle rysa om du visste vilket snötäcke vi har fått här på sistonde - inget du skulle uppskatta, jag lovar!

Lite avis blir jag allt på dina färska bilder därnerifrån, det finns ju hopp om vår för tusan! Det finns det inte här nämligen. Inte ännu på väldigt länge.

Kramen!

2010-03-03 @ 22:20:59
URL: http://saravillfara.se
Postat av: milla-andante

Så roligt med ett inlägg!!! Trodde ett tag att du blåst bort...:)

Vad ljuvligt att rabatterna börjat titta fram!!!

Har läst om era planer också... så himla roligt och spännande!!!! Lycka till!!!

Kram

2010-03-03 @ 23:30:14
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Nu läste jag dina goa ord...:)

Kram igen

2010-03-03 @ 23:35:54
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Millan

Skönt att höra att ni klarat den Skånska vargavintern ler. Hu jag trodde jag skulle snöa in totalt.

Jag är ledig i helgen men vet inte om jag ska ner till Malmö, tänker du köra dit?

Ha det bra och njut av vårtecken

Kram

2010-03-04 @ 10:36:30
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Millan

Jag var nog stressad när jag läste ditt inlägg i morse, ser att du kör ner idag till Malmö. Berätta om det är något att åka till.

Hoppas ni får det bra där nere.

2010-03-04 @ 17:12:13
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Marina

Härligt för er att uppleva en tidigare vår nu (även om den inte är så värst tidig i år!)



Kram!

2010-03-04 @ 21:06:13
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Laila

Hurra!Äntligen en uppdatering...Härliga bilder med vårblommor som tittar fram.Här känns det mycket långt borta,hmm

2010-03-05 @ 10:54:21
Postat av: Lily

Jag tyckte det var underbart i fjällen! Men HEMMA är i Skåne :D))Till påsken är det ju nästan som bäst här nere med konstrundor och alla vårblommor som man kan njuta av, både inne och ute :D))

Jag är lite nyfiken på vad du tyckte om mässan? Hade själv ingen möjlighet att åka dit..

Kramar

Lily

2010-03-11 @ 18:11:09
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Lily

Ps! Det var kul att höra av dig :D))/Ds!

2010-03-11 @ 18:12:05
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Har du märkt att det börjat töa lite t o m i Simrishamn?Segare vinter har jag inte varit med om på de 10 åren jag bott här!

Nu vill man bara att det ska kvicka på lite....



Trevlig lördag på dig o familjen!

2010-03-13 @ 16:41:02
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0