Tillbaks!

Åhh en sån UNDERBAR sommar vi haft!!  Varmt, goda vänner på besök, god mat och dryck, många samtal och många skratt...
Hoppas ni andra haft det lika bra som vi!

Lilleman är en riktig livsnjutare, oj vad han har badat i sommar!
Och inte är det slutbadat ännu, i morgon ska jag följa med då hans klass ska cykla och bada.
Tur med vädret har vi också, regnet sen förra veckan har dragit förbi och nu kom sol och värme tillbaks!



Vi har haft besök av inte mindre än ÅTTA familjer norrifrån denna sommar!!
De första anlände innan midsommar och de sista åkte i augusti!
Nu känns det väldigt tomt och tyst helt plötsligt, ingen som smyger upp på morgonen och kokar kaffe som intas i pergolan. Saknar alla så ENORMT mycket!!
Så tråkigt att vi bor så långt borta nu, det är priset man får betala för att följa sina drömmar...
Men vi älskar verkligen Skåne på alla sätt och vis, och en flytt tillbaks till norr känns inte lockande  trots allt.

Några dagar i Köpenahmn har vi i familjen också hunnit med nu i augusti, men nu är det skola och jobb som gäller.
 
 Nu ser jag fram emot en höst som blir lika fin som förra hösten. Det enda tråkiga är att älskade dottern inte kommer att ha möjlighet att följa med och plocka bär och nötter som förra hösten,  då hon är ännu sämre i sin rygg och ska genomgå en stor ryggoperation i september. Sedan väntar en lång rehabilitering. Men förhoppningsvis blir hon SÅÅÅ mycket bättre sen!

Nu njuter jag av sensommarens fina dagar och sitter ute i mysiga pergolan som maken byggt (där har tillbringats många timmar i sommar..).


Jag plockar blommor från trädgården..



och tomater, gurkor, chili och färska kryddor...



som förvandlas till het salsa som förgyller den enklaste maträtt...
 


jag njuter av sensommarens blommor som skänker extra färg till kryddlandet..



och mår gott nät Lilleman smygäter vindruvor som inte är helt mogna!



Ha en underbar dag i solen!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: gittan

Så härligt att du är tillbaks! Det låter som en helt underbar sommar i mina öron =) Pergolan ser jättefin ut och du har redan lyckts få den frodigt görn. Hos mig har det också varit datorlöst under dryga månaden och att dela med maken och hans företag var inte alls lika skoj som att sitta vid sin egen. Inga bilder gick att få in och då är bloggandet inte lika kul! Nu är ordningen återställd, moderkortet är utbytt och allt som fanns i datorn vid haveriet finns kvar =P

Hoppas på att få se mer från din del av vårt underbara landskap snart. Jag längtar till Österlen och förhoppningsvis ska vi på det hållet inom kort igen. Förra gången blev det bara Ystad som fick sig ett besök. Ha det gott / kram gittan

2010-08-31 @ 14:10:20
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Lily

Det var längesedan! Så kul att se att du är tillbaks :D

Låter som du haft en underbar sommar..



Kram Lily

2010-08-31 @ 16:10:17
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Vilken härlig sommar du beskriver!! ;) Härligt!! Ja, inte är det vädret häruppe ni behöver sakna i alla fall. Fy för regn, är mäkta less men nu verkar det som att det ska bli lite bättre!??

Vad bra att op är planerad för det låter ju inte alls kul att det blivit värre. Vi håller alla tummar för att allt ska gå bra å vi tänker på er!! Tänker på er allt som oftast när vi dricker kaffe ur muggarna å när jag ser dina fina alster!! ;)

StorKamen, Maria

2010-08-31 @ 19:58:10
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Millan

Verkar ha varit en underbar sommar, vi hoppas på en lika skön höst.

Ha det gott

Kram

2010-08-31 @ 20:24:25
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Så kul att du kommer!

Jag var inte på torget just den dagen...men på lördag är jag där för Gudrun håller"hov"på torget från kl 11......Hoppas vi ses min vän!

Allt gött till dig o din härliga familj



PS Visst ät det gött när alla gäster åkt!Inget att hymla om!



Kramen

2010-08-31 @ 20:27:43
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0