Mums för betong!

Jag älskar betong! Rufft, tåligt, tufft, och framförallt i favoritfärgen grå.

"Budade" hem ljusstaken på en loppis i somras. Den är tillverkad av en konsthantverkare här på Österlen, och jag såg den med en gång när jag ögnade igenom det som fanns av intresse på ett av loppisborden. En till kvinna hade gjort samma sak, och hon var snabb med att räcka fram en tjuga till försäljaren och sa kallt att den här tar jag. Jag rusade fram och sa snabbt att jag var villig att betala 50 kr för den, och hurra, jag fick den! Till saken hör att här budar man på sakerna som på en miniauktion om fler vill köpa samma sak, det har jag aldrig varit med om i norr. Förut vågade jag inte alls bjuda över, men se nu har jag tuffat till mig!
50 kr är faktiskt det mesta jag kan tänka mig att betala på loppis, oftast köper jag saker för 5-20 kr, jag har blivit riktigt snål då det oftast är så billigt här.




Ha en fortsatt fin dag!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Själv är jag väldigt dålig på att gå på loppis. Skulle önska att jag gillade det men nä, det blir inte av...

Det var ju en riktigt läcker ljusstake! ;)

Kramen, Maria

2011-09-21 @ 14:27:41
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Bibbi

Ha, så läcker och ovanlig. Kom just på att jag måste leta saker till söndagens loppis på Konferans... hade förträngt...

Kramar

2011-09-21 @ 14:57:00
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Å' söta! Gissa om jag önskade du vore här nu... Då skulle vi ta fikakorgen och gå till skogen för att njuta,plocka svamp, skratta, gråta och prata...

Saknar dig....

Kramar i massor

2011-09-21 @ 18:22:38
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0