Solsken i höstmörkret


Igår fyllde jag år. Hmmm, inget man direkt varken längtar efter eller talar om vitt och brett längre..
Ville alltså helst glömma bort det men det ville förstås inte älskade barnen. (eller barn och barn, två är ju vuxna men de slutar ändå aldrig vara mina gullungar). Vilket store sonen ofta flinar åt då jag kramar denna ca 180 cm gängliga yngling (mot mina ynkliga 163 cm) och kallar honom mammas lilla plutt...

De stora barnen hade gått ihop och köpt present och dottern hade som vanligt slagit in ett jättevackert paket.
Lilleman blev hämtad efter skolan av en av mina goa väninnor som VÄGRADE inse att jag inte alls brydde mig om någon uppvaktning så han fick gå på "stan" och själv välja ut present till mig. Han vet ju att jag älskar blommor så han hade varit bestämd med vad han ville köpa och valde den vackra cyklamen till mig. söting!!

Väninnan vet att jag är hopplös på fika, så ett presentkort på flera fikastunder på ett av stans fik satt som en smäck! (som att jag behöver fika mer HAHA
..)




I paketet från de stora ungdomarna fanns dessa underbara kängor!
Nu ska jag trippa omkring och lysa upp trista höstdagar med SOLEN på fötterna! Det ni!
 


Måste bara berätta om min söta virriga make...(förlåt vännen)
Han är bortrest vilket är jättekonstigt då vi aldrig är ifrån varandra!
I förrgår ringde han och sa grattis på födelsedagen älskling! Mäkta stolt lät han då det till saken hör att han i stort settt aldrig kommer ihåg någons födelsedag.
Tack tack sa jag men förklarade att jag inte alls fyllde år den dagen. Han blev väldigt konfundread och ville till att börja med inte alls förstå att jag faktiskt hade full koll på när jag fyllde år och det var inte den dagen. -Men, mumlade han, du fyller ju år den tionde, jag har ju lagt in det som påminnelse på telefonen..
Nu skrattade jag hejdlöst! -Näää, för det första så är det inte ens den tionde idag, och jag fyller inte år då heller!!
Nu blev han tyst en stund och funderade. -Det är ju i morgon du fyller år!!
Tidigt igår morse ringde moblen och det var maken. Jag svarade och vi pratade lite allmänt om allt möjligt innan han även ville prata med lilleman så vi sa hejdå. De pratade en stund och innan de skulle lägga på säger Lilleman:-pappa, vet du om att mamma fyller år idag?
Då hör jag maken svära högt-men förbannat, det var ju därför jag ringde!!  Snacka om förvirrad!!
Gick ju inte så bra att gratta men det är ju tanken som räknas hihi...

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Grattis i efterskott!! ;)

Känner igen det där med förvirrad å födelsedagar. Har en här hemma som inte heller har koll men det brukar ju ordna sig på nåt sätt... Som sagt, det är ju tanken som räknas. :)

Riktigt läckra kängor!! Å, vacker blomma!

Kramen, Maria

2011-10-06 @ 12:23:29
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Grattis i efterskott :o) Vilken underbar blogg du har och massor av inspirerande bilder.

Österlen är en av mina favoritplatser på jorden och jag bodde tidigare på gränsen mellan Österlen och Söderslätt. Underbart ställe :o)



Ha en mysig hösthelg!

Kram

Ulrika

2011-10-06 @ 13:01:13
URL: http://www.norromkph.blogspot.com
Postat av: ANNA

Hej!

jag heter Anna Truelsen och jobbar som inredningstylist.



Jag har en fråga till dig men hittar ingen mejladress.

har du möjlighet att mejla mig



[email protected]

Ha det så gott/Anna

2011-10-06 @ 13:49:56
URL: http://mylovelythings.blogspot.com
Postat av: Lena

Stort GRATTIS i efterskott!

Så fina personliga presenter du fått, fika, kängor, blommor...



Hos oss är det dottern som håller reda på födelsedagar, vi missar ingen tack vare henne!



Kramar/ Lena

2011-10-06 @ 15:07:43
URL: http://jagochvitt.blogspot.comj
Postat av: Ingmarie

Kommer att känna igen dig på miiils avstånd!Haa!!



Grattis i efterskott

2011-10-06 @ 16:05:40
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Ha ha! Skönt höra att Andreas är sig lik;-)

Skorna va riktiga Camilla skor, perfekt!

Gerhard hälsar att du kan komma och äta surisar med honom. Alltid välkommen!

Massor av kramar

2011-10-06 @ 19:44:46
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0