Ledsen...

Känner mig bara väldigt uppgiven just nu.
Har ingen ork då jag åkt på en ordentlig förkylning lagom till dotterns operation, inte lyckat, men framför allt ledsen över att vakna upp i ett kallare Sverige.

Ännu mer ledsen då jag läser Ystads Allehanda på nätet och ser att Sverigedemokraterna fått så många röster i kommunerna här i Skåne. En del kompisar och släktingar frågade mig hur jag skulle trivas i Skåne med tanke på all främlingsfientlighet som de anser finns här, då protesterade jag högljutt men nu blir jag ju fundersam själv.
Läser insändare i min förra hemtidning Västerbottens kuriren nu på morgonen där ilskan mot skåningarna sjuder och det känns INTE kul!!!
Jag älskar vår nya hemtrakt, men snälla nån, HUR i hela världen kan ett parti som Sverigedemokraterna vara så stort här????
Nej nej nej, nu är Sverige på väg mot helt fel håll!!!!





Kommentarer
Postat av: Bibbi

Håller med om att det är förskräckligt! Emilie gjortde jobb för svt i Storuman i helgen, hemskt nog röstade 90% av de unga på SD där... Så det är inte bara i Skåne... Mycket smyg rasism runt om oss, märks faktiskt väldigt mycket på pensionärer. Sorgligt.. Vi andra får nu vara desto starkare!

Vi får visa vad som är rätt!

En varm kram i allafall.

2010-09-20 @ 12:29:47
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ja, vart är landet vi bor i påväg!??? Blir ju mörkrädd.

Håller tummarna inför op i alla fall å hoppas förkylningen ger med sig!!!

Kramen, Maria

2010-09-20 @ 15:25:28
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: gittan

Man skäms ju faktiskt lite för var man kommer ifrån när man ser de resultaten men det beror kanske på att vi haft så mycket problem den senaste tiden på ett flertal orter i skåne(bara en gissning från min sida) Jag är så glad att mina ungar inte röstade på SD utan tvärtemot e tar avstånd från allt vad rasism heter. Hoppas förkylningen ger med sig / gittan

2010-09-20 @ 15:35:22
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Millan

Jag håller med att det är rent sorgligt och bedrövligt, hoppas du ändå fortsätter att försvara oss skåningar för vi är väldigt många som inte röstade på dom.

Krya på dig!

Kram

2010-09-20 @ 18:08:39
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Ja det är skrämmande, det som sker. Man kan ju inte låta bli att undra varför de har så stort stöd i Skåne?

Krya på dig nu.

Kram

2010-09-21 @ 01:14:42
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Hej!

Nu gäller det att visa övriga att inta alla är sverige demokrater i denna del av landet!Jag är fullständigt övertygad om att det kommer att gå om vi alla hjälper till.Man kan göra ganska mycket bara genom att prata med sina barn,grannar,arbetskompisar mm.Om vi alla gör lite så räcker det så långt!

Har nyss pratat med den"kvinnliga husköparen"Haaa!trevlig beskrivning måste jag säga!Det ska bli kul att träffas sen allihopa!



Kramen o nu ser vi att till att Simrishamn åter blir ett varmare ställe....

2010-09-21 @ 12:11:22
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Hej Camilla!



Usch, vad trist med förkylning. :( Jag hoppas att du kryar på dig och snart är på benen igen.



Jag förstår att du blir ledsen. Vi är många. Men ge inte upp om oss skåningar. De flesta av oss är trevliga människor som inte delar de åsikterna. De är fortfarande i minoritet.



Tyvärr har Skåne i media fått en rasistisk stämpel men jag läste en artikel om att även om man räknade bort varenda röst från Skåne skulle de komma in i riksdagen iallafall. Så tyvärr är detta nog inte bara ett Skåneproblem utan ett nationellt.



Krya på dig och njut av höstsolen!



Kram Lotta

2010-09-21 @ 17:06:04
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Matilda

Ibland går det inte åt rätt håll... tråkigt när det blir så! Men mitt i det grå vill jag att du ska veta att du har en himla fin och rogivande blogg :) kanske piggar dessa ord upp lite grann!



Krya på dig nu!

2010-09-21 @ 21:35:05
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Anna Skata

Hej från en annan norrländska. Ja du, det känns så ledsamt det vi upplever just nu...och smått overkligt. Sverige? Nä fy tusan, det tycks vara många som reagerat och förhoppningsvis leder det någonvart. Om fyra år. Men det är länge dit. Förstår att det känns trist med siffrorna i er landsände. Läste att min del av Umeå ligger högt i stan med sina 3.5 procent. Det känns inte heller kul...



Kul att hitta hit :)



Anna

2010-09-21 @ 21:56:16
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Ja fy fasiken... vad är det som händer??? Det hela är så pinsamt att det inte finns ord för det!



Goa du vad många ledsamheter på en gång. Tänker på J dessa dagar och håller verkligen tummarna hela vägen till en bättre rygg för henne! När ens barn inte har det bra så är det svårt att vara på topp. Du verkar vara en fantastisk mamma!!

Hoppas din förkylning lättar och att allt det jobbiga är över fortare än du anar. (inklusive det där valresultatet...)

STYRKEKRAMAR till hela er familj!!!

2010-09-21 @ 22:53:28
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0