Utflyktssöndag

Tanken var att vi skulle städa i helgen, men allt känns så nytt här så vi är mest ute och flänger runt på helgerna!
I söndags var barnen bara hemma och spelade kort och slöade, så vid tvåtiden bestämde jag och maken oss för att vi skulle köra en sväng och ta en kaffe någonstans.

Vi började med att stanna till på mysiga Östangård.


Kikade runt lite i deras butik och tänkte på Sara när jag såg dessa grytvantar i retrotyg!


Skippade kaffet och åkte vidare till Blå Huset i Borrby och strosade runt lite i trädgården där.




Nu började maken bli riktigt hungrig, och då de endast serverade kakor till kaffet åkte vi vidare på smörgåsjakt.
Av en slump passerade vi infarten till Borregården. Hit vill jag, hojtade jag i farten.
Jag har bara läst om Borregården i diverse inredningstidnigar, men aldrig kommit mig för att åka dit, så nu tänkte jag inte missa tillfället.
När vi svängde in mot gården håll jag tummarna och sa tyst för mig själv, "snälla, snälla, servera smörgåsar...)
Vis av erfarenhet vet jag att när maken är hungrig, har han inte alls lust att strosa omkring, annat är det med mig, jag glömmer tid och rum när jag kommer till ett ställe som Borregården!





Tack och lov så möttes vi av en skylt med smörgåsar, pajer mm!
Åhhh vilket härligt ställe! De driver dessutom ett rätt så stort bed and breakfast (de serverar även middag).
Och vilka bakverk!



Till att börja med beställde vi dock en underbart god chiabatta med lufttorkad skinka, brieost och grönsaker.
Sedan blev det citronmarängpaj och kaffe, slurp!
Då det var lite besökare så här efter turistsäsongen blev vi sittande diskuterandes med en av ägarna i ett par timmar, jag älskar att möta människor som vågar satsa på sina drömmar, de har ju varit våra förebilder för att våga ta steget!

När vi sent omsider kom hem kom jag på att det var 14 år sen jag och maken träffades!
I all hast bestämdes det att vi skulle cykla ned till "stan" och äta middag för att fira lite!
Resten av kvällen tillbringades på mysiga restaurang Cimbris med oxfilépizza och ett glas rött!



Tur att vi har underbara ungdomar som var hemma med lilleman!


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vilken härlig dag!

Vet nu ett ställa ni ska få guida oss till när vi kommer;P Såg hur mysigt ut som helst där.

Alla hälsar så mycket till er. Även personalen på skolan. Dom undrar så hur det är med er. Jag har skvallrat lite om hur bra ni trivs.

Hoppas allt bara är bra annars.



Pussar och kramar så hörs vi sen

2009-09-08 @ 12:08:33
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: matilda

sv; jag kan tänka mig det!!

tack detsamma :)

2009-09-08 @ 13:47:45
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Men så kul att jag hittade åt dig igen! ;) Träffade Sara idag som bertättade att du finn på "ny plats". Vad härligt att få höra att ni har det bra där nere å att ni trivs. Har tänkt mycket på er. Har oxå funderat mycke på hur det gått för din dotter m ryggen!??? Fick hon hjälp??? Jag hoppas verkligen det!! Själv har jag fått den andra sprutan å har kunnat börja jobba heltid å har börjat träna igen så nu känns det mycket bättre. Hoppas verkligen att jag ska slippa mer problem nu.

Ser fram emot att få se mer av ert liv nere i södern. ;)

Ha det gott!!

Kramen, Maria

2009-09-08 @ 16:49:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du bor med största sannorlighet ganska nära oss...Vi bor mellan Gislöv o Bolshög...om det säger dig någonting?

har du kollat vår cykeltur i bloggen?de har en alldeles förträfflig nybyggd cykelväg mellan Skillinge o Brantevik som jag varmt rekomenderar!

Kanske vi syns....på suckarnas eller i Simrishamn?

Eller så kommer ni förbi...varmt välkomna!



på återhörande

2009-09-08 @ 18:35:46
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: hanna

Så mycket gott och vackra bilder.

Hanna

2009-09-08 @ 21:02:38
URL: http://blommorifonstret.blogspot.com
Postat av: Cilla

Vad kul att du tittade in till mej!

Jaa, vad ska jag säga om hur långt våra planer gått... Vi har värderat vårt hus som inte alls blir svårsålt, det ligger fint vid älven o är byggt 2002. Vi har börjat se oss om efter jobb. För vår del, farmacevt o plåtslagare, verkar det lättare att hitta jobb neråt mot Lund... Anledningen till vår längtan är bl.a kortare vinter, mitt intresse är trädgård(o inredning), mannens fiske o vad ska man då med vinter till?! Jag hade helst flyttat till just Österlen men det handlar ju tyvärr om jobb också:-( Jag kan tänka mej att jobba med vad som helst men det är nog ändå lättast att hitta jobb inom apotek för mej. Men hör du någon som vill ha oss så hör av dej, vi är fenor på möbelrenovering o målning;-) Vi har 2 flickor, 8 och 10 år, så det känns som att det vore bra om planerna blev av inom närmsta 1-2 åren.

Det är underbart att få följa er resa, drömmen blir inte omöjlig då! Du visar underbara bilder!

Ha det så gott! Kram Cilla

2009-09-08 @ 22:47:11
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Milla

Så kul med nya platser och utflykter!! Och vad mycket gott ni får i er på vägen hihi...

Vilka spännande tankar maken har angående boende! Jobbar du hemifrån nu eller håller du till någon annanstans?

Kram

2009-09-09 @ 00:15:26
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Millan

Hejsan!

Kul att hitta till dig igen, har undrat hur ni trivdes i Skåne och det är skönt att läsa att ni gillar det här nere.

Vackra bilder på underbara ställen som du visar.

Ska byta din adress i min lista så jag kan se när du uppdaterar =)

Ha det så gott!

Kram

2009-09-09 @ 08:53:58
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Beata

Hej, om jag ska få reda på hur ni egentligen har det måste jag kola in din blogg eftersom Andreas är så pratsam i telefon. Hälsa alla, kram Beata

2009-09-10 @ 09:06:25
Postat av: Beata

Ja nu kanske jag kan skriva lite mera Gillis har precis somnat efter 45 miuters promenad, han är inte lättflörtad den pojken. Vad mysigt ni har kring ert nya liv, jag kan ju säga att man inspereras att öppna sina egna dörrar till att drömma om ett liv på annan ort. Vad Pär tycker om det behöver vi inte ens fråga honom om, på sin höjd att han skulle förflytta sig till vilhelmina, & mig veteligen har dom ungefär samma klimat som oss i lycksele.

Jag var inne på saras blogg & fick tips om gratis fotobok, jag ska försöka koppla igång den inte så tekniska sidan av mig & se om jag lyckas med en sådan beställning.

2009-09-10 @ 10:29:53
Postat av: saravillfara

Jamen titta, vilket härligt tyg - inte så konstigt att du tänkte på mig! :)

Det låter ju helt underbart med allt att upptäcka och smultronställen som ni redan har hittat. Jag är så glad för er skull, och en pytteliten smula avundsjuk på utbudet. Det går liksom inte att jämföra med hur det är här, eller hur?

Kram!

2009-09-12 @ 00:13:30
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Kinna

Ser verkligen mysigt och läckert ut. Längtar redan till sommaren.

2010-12-20 @ 15:13:45
URL: http://www.hagaskillinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0