Tillbaks med ny blogg!

Ja himmel, vart ska jag börja..

Det har ju hänt en hel del sen jag bloggade på gamla bloggen sist!!
Här har vi dessutom varit utan internet (och TV och fast telefon!!!) tills för ca en vecka sen!
Telia har strulat ENORMT med paketetlösningen vi tagit hos dem!

Vi har hunnit bo i Skåne i drygt två månader, arbete och skolor har börjat, så nu känns det att vi verkligen bor här (under en lång tid kändes det som en vanlig semester).

Hur trivs vi då?
Det känns faktiskt t.o.m bättre än förväntat!
Detta trots att sönerna hade en lite svajig skolstart så båda har hunnit med att byta skolor.
Äldsta sonen går nu gymnasiet i Ystad och är för närvarande på läger med sin nya klass.
Han kommer hem i kväll så nu håller vi alla tummar och tår för att han haft det bra och trivs i klassen!..
(uppdaterat: skrev ovan igår, så sonen är hemma nu. Lägret hade varit över förväntan, riktigt kul tyckte han, och många nya vänner hade han fått!! Så skönt!!!!)
Yngste sonen har börjat på en Waldorfskola och trivs jättebra där.
Jag och maken är fortfarande chockade över att vi verkligen vågade ta det här steget!
Han trivs jättebra med jobbet här nere och säger redan att han absolut inte vill flytta tillbaks!
(får se vad han tycker efter vintern som vi ser fram emot med skräckblandad förtjusning...)

Men faktiskt är det första gången på många år som jag inte gruvar för vintern!
Det känns skönt att dagarna är längre här och att vintern är så kort!

Kommer att bli en hel del inlägg framöver, har tagit massor av bilder och har ju hur mycket som helst att visa!
Tack alla ni som kikat in trots min frånvaro och tack för mail och telefonsamtal!!!

I söndags åkte jag och Solan till Den stora trädgårdsfesten på Sofiero, himmel så stor den var, och så vackert!!





och så läckra arrangemang...







Ja det var några bilder från en underbar mässa!
Ha en härlig kväll!
kram Camilla



Kommentarer
Postat av: Milla

VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!! Du är efterlängtad här i bloggvärlden ska du veta!

Så gott att hela den stora flytten överträffar förväntningarna och att ni börjat landa i er nya tillvaro!

Vilka fina bilder du bjuder på! Ljuvligt vackert!

Kram så länge!

2009-09-04 @ 20:15:19
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Jennike

ÅH, VÄLKOMMEN tillbax!!! Har längtat efter dej...kul att ni trivs har ju via Days with Jen läst att ni har det bra. Nu ser jag framemot att få följa dej här på bloggen..långt borta men ändå så nära. Många Kramar och hälsa de andra.

2009-09-04 @ 20:39:38
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Elenor

Hej! Förstår på bilderna att du trivs som fisken i vattnet, tror att jag ska försöka mig på att lägga in en bild härifrån ;) hösten närmar sig snart är det massor med gula löv:(.

Jag önskar att vi får tid över för att komma ner å hälsa på er. Hälsa alla ifrån oss! Kram på er

2009-09-04 @ 22:43:13
Postat av: Bibbi

Härligt vännen! Känns bra att du kommit igång med bloggen. Lite närmare på nåt sätt:) Blev en liten tår efter vårt samtal i kväll.... Men om mindre än ett år ses vi nere i Skåneland;) Innan dess kanske i lilla Flurken.

Huvudsaken är att ni alla har det bra och mår gott.

Puss och kram

2009-09-04 @ 22:46:23
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Linda

Äntligen!! Nu vill jag se allt!! Huset, gården simris...allt!!

Kramar

2009-09-05 @ 13:17:43
Postat av: Cilla

Hittade hit för första gången idag via Vildrosen Bibbis blogg. Tänk, att jag o min familj funderar stort på flytt till Skåne från Ske-å! Så skönt att se att andra vågar! Nu vill jag gärna följa er acklimatisering om det är ok!

Bilderna du visar är underbara!

Lycka till med allt! Kram Cilla

2009-09-07 @ 00:21:07
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Så trevligt att hitta till din blogg...tack vare Bibbi!

Vi tog sterget för snart 9 år sedan o flyttade till Österlen från Värmland.Det man var mest nervös för var väl hur döttrarna skulle trivas...nu pratar den yngsta skånska och båda stortrivs(äldsta bor o arbetar i Ystad)

Mycket som är annorlunda men det var ju förändring man villa ha!

Sommaren o hösten är den bästa tiden här nere,men vintern kan också bjuda på spännande väderomslag..ena stunden kommer man inte ens ut,nästa dag så är allt grönt igen!!!

Som sagt hjärtligt välkommen till Österlen!



Kram till hela familjen!

2009-09-07 @ 07:18:50
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: saravillfara

Åhå!!! Titta här vem som har återvänt till cyberspace, varmt välkommen tillbaka!

Jag har längtat efter att få läsa mer om din nystart, även om jag har försökt hålla mig lite uppdaterad på andra sätt. Nu kan du ju krydda med bilder så att vi som inte har hunnit hälsa på dig förstår lite bättre var du håller hus nu för tiden. :)

Massor med kramar från oss!

2009-09-07 @ 21:06:29
URL: http://saravillfara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0