Regnig lördag

GRRRR..., jag avskyr min gamla skruttdator!!!! Har försökt lägga in bilder i ett par dagar nu men det är stört omöjligt!!!! Smög upp och tog dotterns dator när hon sov så jag får in inlägget till sist....får ta och lägga in två på en gång tror jag!

Vi har haft enormt lite regn här denna sommar, så regnet är nog välkommet för många kan jag tänka mig...
I vanlig ordning cyklade dottern iväg på loppisen i suckarnas gång direkt på morgonen. Maken och sönerna har börjat träna karate här, men då de är småförkylda ställde de in det denna morgon.
När dottern kom hem skjutsade vi yngste sonen till en kompis från nya klassen. De bor i en gammalfyrlängad skånegård på landet, en del renovering kvar men såå charmigt!



Efter kaffe och en trevlig pratstund åkte vi vidare utan lilleman och stannade efter vägen i lilla byn Vitaby för att tanka och käka lite.
Jag och dottern var inte alls hungriga så vi bestämde oss för att dela på en gyrostallrik. Vi ramlade nästan baklänges då maten kom in!!! Den mest enorma portion vi nånsin sett. Jag var tvungen att hämta kameran i bilen och ta kort (vilket maken tyckte var väldans pinsamt...).
Vilken tur vi inte tog varsin portion...

Proppmätta åkte vi vidare till mysiga ekobyn i Baskemölla där en annan av lillemans klasskompisar bor.
De har byggt ett hus helt enligt tanken på ekologi, de odlar dessutom grönsaker som de säljer under hösten.


Mera kaffe och prat... Kul att höra om människor som verkligen lever ett liv utan ett överflöd av materiella ting och i samklang med naturen! Och vilken härlig omgivning de bor i!
Blir imponerad då jag inte skulle klara av ett sånt liv själv, jag är alldeles för bekväm av mig...

Isoleringen består av lera och halm, vackert fast en del av huset inte är färdigbyggt ännu.

En trevlig dag avslutades med film framför TV:n (lyxigt då vi inte haft tv på två månader!)


Kommentarer
Postat av: mamma millan

Godis morron Camilla!

En till camilla här!!!

Så himla fint ni bor där på österlen!! Ljuvligt!



Ha en fin vecka!:)

~~Kramisar ♥ Millis~~

2009-09-08 @ 10:08:19
URL: http://mammamillan4.blogspot.com
Postat av: matilda

härliga bilder :)

2009-09-08 @ 10:36:09
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0