Lillemans skola

Kändes riktigt trist att sitta inne och jobba när det var en underbar sommardag ute, så direkt efter middagen åkte vi iväg en sväng till Stenshuvud, vårt favoritutflyktsmål.

På vägen dit passerar vi lillemans nya skola så jag var tvungen att hoppa ur bilen och ta lite bilder.
Utemiljön är HELT fantastisk, det är hur vackert som helst, och SÅÅ mycket att leka med!
Skulle nog vara svårt att få igenom på en kommunal skola pga skaderisken, men hät uppmuntras verkligen barnen att leka!

Skolanligger mitt i en fruktodling så frukt finns i överflöd!

Lite grönsaksodlingar finns med

Klättervägg. Till vänster syns fritids som ligger bredvid skolan.

Skolgården med bollplank och åkdäck.

Koja utanför fritids som barnen bygger. Lärarna håller med material, sen får de såga, hamra och spika så mycket de vill och orkar!

Den så kallade ravinen! Broar, lianer hänggungor, håvar mm, ett riktigt äventyrsland! Det är fritt fram att ta med badkläder om man vill bada i den grunda bäcken!

Lilla lekparken vid fritids. Här leks det ofta bolltagen i klätterställningen!

Stol som gunga vid ravinen. Bilden på sniskan,vill inte trixa för mycket med dotterns bildbehandlingsprogram som jag inte alls kan med...Måste erkänna att jag drog efter andan första gången jag såg den, inte EU-standard direkt fniss, men sååå kul!

Här kan de som vill ta med sig och åka kickbike, skateboard och inlines, används flitigt på rasterna!

Skolgården igen med basketplan, (fotbollsplan finns med förstås),men här spelar många bandy.

Skolan ligger i kuperat område vid Rörums backar (se bakgrunden bilden nedan), och dit går klassen en sväng varje dag och leler lekar eller plaskar i bäcken som finns där.Följde med en dag och det var svindlande vackert!!!

Sen bar det iväg till underbara Stenshuvud!
Nu återgår jag till jobbet igen, ha en underbar dag i solen!


Kommentarer
Postat av: Milla

Vilken fantastisk miljö!!! Blir glad i hela kroppen att det är just barnens vardag och inte någon lyxig konferensanläggning! Visst var det väl en Waldorfskola?

Kram

2009-09-09 @ 11:16:24
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Så härligt det ser ut! Förstår han trivs:)

När ska vi få se bilder från huset? Jag har ju bara sett det innan ni inredde:P

Kramar

2009-09-09 @ 13:45:30
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Jennike

Förstår att han trivs! Tänk om vi hade haft den skolgården, med de förutsättningarna här;) Då kan jag gissa att barnen alltid skulle haft något att leka med! Det jag gillar mest är att allt inte ser färdigt ut, utan att barnen själva får vara med och konstruera, allt är inte bara färdigställt. Det leder till att barnen är mer rädda om sakerna och inte förstör. Många Kramar

2009-09-09 @ 19:09:13
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Men oj, så underbart trevligt skolområde!!! ;) Förstår verkligen att ni trivs därnere!! ;)

Kramen, Maria

2009-09-09 @ 20:10:36
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sari Lindvall

Hejsan,

ja nu är jag här inne o snokar:)

Så fin blogg du har,och ÖSTERLEN say no moore.

Återkommer:)

Kramis Sari

2009-09-10 @ 11:36:24
URL: http://lillaprovence.blogspot.com
Postat av: Cilla

Det ser ju heeelt underbart ut! Hade faktiskt varit inne på Sophiaskolans hemsida o kollat, det tilltalar mej att det är lite mindre klasser + att jag gillar Waldorfpedagogiken. Dina bilder borde du erbjuda skolan att sätta ut på hemsidan, det fanns inte så mycket bilder att se där! Man blir verkligen sugen!

Ska bli kul att höra hur ni kommer att uppleva vintern därnere!

Ha det gott! Kram Cilla

2009-09-10 @ 12:04:57
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Det är en jättetrevlig skola på alla de vis!

Simrislund är ju ett toppenställe,nära till det mesta.Här hos oss i Västanbäck MÅSTE man ta bilen till allt!



Kram på dig o hoppas du fortsätter att trivas!

2009-09-10 @ 20:45:51
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så mysigt det är där. Vi var vid stenshuvud förra helgen, jättefint verkligen! :)



Ha en fin kväll!

2009-09-10 @ 21:13:49
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Sari Lindvall

Hej

jag igen:) skulle bara önska en trevlig helg

Kramis Sari

2009-09-11 @ 22:31:57
URL: http://lillaprovence.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Men äntligen!!!! Vad kul att se ett livstecken från dig. Har kollat in din gamla blogg och nu fanns hänvisning till den här. Du må tro att jag har funderat på hur det har gått för er! Tänkt på er i massor har jag gjort. Det är en stor omställning att flytt så långt och det verkar ju ha gått bra. :)

Härliga bilder och vilken fantastisk skola! Tänk att ha fruktodlingar runtom sig. Jag avundas er. :)

Nu måste jag läsa alla inlägg du gjort här på nya bloggen så jag får se allt ni gjort hittills. Har lagt in dig på Bloglovin så nu missar jag inga nya inlägg. :)

Ha så himla skönt och trevlig helg.

2009-09-11 @ 22:46:51
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: mamma millan

go kväll!☺



Så himlans mysigt de verkar ha där på skolan..kommer han att trivas kanon!!

Tack sååå för dina rara hälsningar!!

~Trevlig Helg ♥ Mamma Millan~

2009-09-12 @ 01:19:25
URL: http://mammamillan4.blogspot.com
Postat av: Åsa

Som vi har längtat att höra av er!!! Vilka fina miljöer ni har därnere, förstår verkligen att ni trivs ! Pojkarna ville genast komma ner till Skåne och testa lekparken och själv känner jag planeringsreslustan komma igång. Det är väl inte så långt till Skåne eller? Hela familjen hälsar och skickar soliga höstkramar i massor.



Ha en trevlig helg, nu drar vi till Klubbstugan för att fira klubbens 70-årsjubileum.

2009-09-12 @ 08:55:18
Postat av: Anitha

Kul att höra av dig. Har undrat vart du tog vägen, men förstod att du hade haft fullt upp med allt det nya. Roligt att höra att du trivs, men jag längtar sååå ner när jag ser dina bilder. Och du, vintern är inte så hemsk som alla säger ;-) Inte för en norrlänning.

2009-09-15 @ 09:32:55
URL: http://blogg.anithar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0