Utflykter (som vanligt)

Fredaskvällen blev riktigt trevlig med korvgrillning och plockmat.
Lilleman busade med kompisarna och hade hur kul som helst, så skönt det känns då man ser att han verkligen är en i gänget på skolan!
Vädret fortsatte vara helt underbart, så det var en kväll som gjord för utefest!
Visade sig att det fanns en ny familj i ettan också, hör och häpna, inflyttade från Umeå i sommar de med!!
Det blir fler och fler norrlänningar här som längtar efter kortare vintrar!




Lördagsmorgonen började som vanligt med loppis i Suckarnas gång. Killarna gick iväg på karateträningen.
Blev inte så länge på loppisen, så när jag och dottern kom hem igen passade jag på att åka till Hammenhög där en liten mysig butik och trädgård finns med Greklandstema.
En liten men ack så fin trädgård!



Vindruvor i massor i pergolan!



Jag skulle bara gå in en snabbis då vi skulle iväg på loppis igen då killarna kom hem.
Men det är konstigt här, människor är ofta väldigt sociala och nyfikna på oss då de hör vår norrländska dialekt vilket är jättekul.
Hamnade således i soffan pratandes med en kvinna som flyttat hit för 8 år sedan.
Hon jobbade som keramiker i Simrishamn, så nu ska jag gå förbi och hälsa på henne en dag bestämde vi!

När jag kom hem åkte vi iväg direkt till en loppis som Sankt Olof IF anordnade.
Det KRYLLAR av loppisar här på helgerna, många är väldigt stora, FÖR stora tycker jag ofta då man inte ens orkar gå runt och kika på allt ordentligt!

En del hade klätt upp sig för uppgiften som försäljare!

Dottern har drabbats av öroninflammation, men hon följde ändå med.
Hon fick dock så ont så vi skjutsade hem henne innan vi andra tog en promenad i Ekobyn i Baskemölla.
Det är helt otroligt vackert där!!



Kvällen avslutades i kvällssolen med ett glas rött! En härlig dag!


Nu ska jag käka frukost och sen åker vi iväg och hälsar på nyfunna bekanta.
Kikar in till er i kväll!
Hoppas ni alla får en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad härligt ni har det!! Riktigt kul att vi får följa med!! ;)

Fortsätt njut av tillvaron!!

Kramen, Maria

2009-09-20 @ 18:48:20
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilken lördag! Ni hann med massor. Kul! ...och vad kul att även vi fick följa med. Ha en skön dag!

2009-09-21 @ 06:35:02
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0