Ett lååångt inlägg..

Vännen Bibbi och några till vill gärna se vårt hus och hur vi bor nu.
Kommer visa bilder längre fram från huset, men inte i nuläget då det inte alls speglar oss!
Vi har i stort sett bara ställt in våra saker, mycket är fortfarande inte uppackat då vi vill passa på att göra utflykter och vara ute innan vintern kommer. Vi vill göra om lite dessutom, för att få det lite mera personligt här hemma.
Då ska jag passa på att visa lite före-efter bilder!

Sitter en hel del inne och jobbar vid datorn med vinterns smyckekollektion, vilket inte är det bästa för nacken och ryggen som jag har stora problem med.
Dottern har vunnit en tävling i Aftonbladet om bästa höstoutfit, och i fredags kom hennes vinst, en ny fin mobiltelefon!
Då hon skulle hämta den passade jag på att följa med och tog en kaffe på ett mysigt litet fik inne i "stan".

En lycklig dotter!!



Hemvägen. Man blir lite nyfiken på alla gårdar som gömmer sig bakom planken!!


Lördagsmorgonen innebar som vanligt loppis i suckarnas gång för dottern. Jag och maken följde med, och sönerna stannade hemma då alla killar fick stå över karateträningen ännu en gång, då maken och stora sonen ville bli helt fri från förkylningen innan de börjar om igen.

Efter Suckarnas gång åkte vi hem en snabbis och kokade kaffe som vi tog med och åkte vidare till Skillinge på en annan loppis.
Mycket saker men ingen av oss orkade gå runt så länge, så vi satte oss och fikade i stället och vandrade sen omkring lite på det mysiga fiskeläget.

En del små trädgårdar är så mysiga att hjärtat slår extraslag!


Ofta fylls jag av en sån lycka över av att få bo i en så här vacker omgivning, det är verkligen helt fantastiskt!!!
I fredags då jag körde och hämtade lilleman på skolan fylldes jag av ett lyckorus, att bo mitt i fruktodlingartnas mecka, med färsk frukt på var och varannan parkeringsficka är inte heller fy skam... Har aldrig ätit så mycket frukt någonsin, varje dag i stort sett köper jag med mig framförallt plommom efter vägen. 8 kr/kg för dagsfärsk obesprutad frukt är inte illa!! Trots att vi inte bodde här i maj och juni, så känns det som att vi upplever världens längsta sommar, det tycker hela familjen. Vi är ju inte bortskämda med sådana här somrar direkt! Just nu struntar jag i om det regnar och blåser hela vintern känns det som, att sommaren är så här lång uppväger allt för mig!


När vi kom hem från Skillinge cyklade jag ned till Peter som har anlagt en underbar trädgård där de även driver bed and breakfast och säljer medelhavsväxter. (Apokekarns trädgård) Han håller som bäst på med sin andra bok där manus ska lämnas in om en månad. Ser fram emot den! Hans första bok Medelhavsträdgård gillade jag skarpt!
Vårt hus har ju en liten tomt med mestadels gräsmatta. Jorden är stenhård lera, så det är helt omöjligt att plantera något som det är nu.
Har pratat med Peter om detta förut, och han föreslog upphöjda bäddar med putsade lecablock.
Har funderat hit och dit, men det alternativet är uteslutet då det inte skulle se klokt ut till vårt fula sjuttiotalshus med gult tegel och rött trä...
Då detaljerna på huset är svartmålade (USCH!!!) skulle jag helst av allt måla vitt, men det orkar jag inte med.
Nu tror jag i stället att vi ska FÖRSTÄRKA det svarta i stället genom att ha svartmålade plank och svartmålad pergola!
Berättade det för Peter som tyckte det var en bra ide. Men hur gör jag de upphöjda bäddarna då undrade jag?
Han föreslog att jag skulle måla pallkragar svarta och plantera i dem och ha grusgångar emellan dem, då slipper vi ju dessutom byta ut all jord som blir dyrt. Kanonide tycker jag så nu börjar jag bli trädgårdssugen!!
Hans trädgård är en riktig inspirationskälla, SÅ FINT!!!

När jag kom hem kom en kompis till lilleman och hans mamma så det blev kaffe och en pratstund.
Kvällen tillbringades hos vänner på middag.
En härlig lördag!
Idag åker vi nog till Åhus på bomässa så rapport kommer därifrån senare!

Ha en härlig söndag!
Kramar Camilla

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hörre du hjärtat...Gör du då inget annat än fikar nu för tiden? ;P

Många härliga bilder, förstår att du njuter där nere. Men vi har också sommarvärme och sol. Njuter ute nu.

Kramar

2009-09-13 @ 14:58:02
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ja, inte verkar ni vara sysslolösa där nere!! ;) Låter helt underbart. Ni gör så rätt i att njuta av att va ute nu. Innepysslet finns ju kvar att göra under vintern! ;)

Kramen, Maria

2009-09-13 @ 20:09:06
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vackra bilder. Passa på att njuta av utelivet och allt vad det har att ge ! Kram Åsa

2009-09-14 @ 07:37:09
Postat av: saravillfara

Underbara bilder och text! Jag rycktes med och tyckte nästan att jag också spatserade runt där nere med er för en sekund. Här är luften klar och hög, och det är verkligen h-ö-s-t!

Kram på er, och gratta J till vinsten!

2009-09-14 @ 10:07:13
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Kerstin

Måste börja med att säga grattis till dottern. Så kul! :)

Vilka fantastiska bilder du visar. Du verkar ha hittat ditt paradis. Jag kommer att med spänning följa din vinter för det är det jag funderar mest över. Hur vi norrlänningar kommer överrens med den skånska vintern.

Men den kommer sen, njut nu av sensommaren. Avundas dig att du kan köpa färsk frukt för otrolia 8:-/kg!



Ha en riktigt fin vecka.

2009-09-14 @ 12:52:36
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: gittan

Vilket drömläge ni flyttat till! Hittade hit via Millans blogg då jag blev nyfiken efter vad du skrev i din kommentar där om väder ovs. Visst kan du få till snygga upphöjda odlingsbäddar trots huset. Vi har just anlagt en gigant till vårt otroligt fula 50-tals hus och det ser faktiskt inte alls illa ut.

2009-09-14 @ 14:12:44
URL: http://livetsgladjeamnen.blogspot.com
Postat av: Milla

Vilken turgumma till dotter du har! Men så är hon kreativ och duktig också!

Vilket härligt inlägg! Omgivningarna är ju fantastiska där nere!

Förstår att huset inte speglar er ännu, det kommer med tiden! (om nu inte maken driver igenom sina planer...)

Suckarnas Gång... pågår den varje lördag hela året??

Tråkigt med nacke och rygg...

Kram

2009-09-14 @ 14:56:51
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Du var två minuter från fika!

2009-09-14 @ 15:42:09
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Emma



Men hej där :) Så lämge sen det var jag hörde ifrån dig...Ser ju hur härligt som helst ut där nere.Österlen är vackert.

Vi kommer absolut att flytta till Götet till sommaren...så fort dottern gått ut nian..

Ha det gott och kram

Emma

2009-09-14 @ 18:46:32
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Millan

När jag läser det du skriver får jag små rysningar längs ryggen av glädjen du sprider i dina texter, du verkar må så gott av solen och grönskan och det gör mig glad. Det var precis vad jag behövde idag "en glad i magen känsla"

Tack för den och kram!

2009-09-14 @ 22:02:26
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Jag igen.... ville bara tacka för grattishälsningen och säga att jag saknar dig (er) med...!

Kram!

2009-09-16 @ 00:54:20
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Lina

Hej!

Jag hittade hit genom Saras blogg, och jag blir så glad av läsa din nya blogg. Du(ni) vågar verkligen leva ut era drömmar, och det kommer ni aldrig att ångra. Och vilka miljöer ni omger er med sen... underbart vackert! Jag blir inte lite avis på alla utflykter ni gör, de går helt i min smak och det måste bara odla kreativitet när man får uppleva så mycket inspirerande.



Stort lycka till från mig!

Jag kommer tillbaka - var så säker! :)



Kram

2009-09-16 @ 07:39:30
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Ett litet helgtips...Skonaren Klara Marie fyller 125 år och det firas i Skillinge sö 10-13.Det är alltid härligt att strosa runt i Skillinge på hösten.Dina bilder är verkligen toppen.Ett stort GRATTIS till dottern,verkligen hur kul som helst!



Ha det fortsatt bra!

2009-09-17 @ 06:55:19
URL: http://frujacobsenblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0